www.maderandaghdar.blogspot.com

Sunday 13 February 2011

طنین الله اکبر برپشت بامها در شب ۲۵ بهمن ماه


طنین الله اکبر برپشت بامها در شب ۲۵ بهمن ماه
 
 
 جرس:  در آخرین شب قبل از موعد راهپیمایی سبزها در ۲۵ بهمن ماه، فریاد الله اکبر در بسیاری از محله‌های تهران و شهرستان‌های کشور طنین‌انداز شد.

به گزارش کلمه، سبزها در این شب به یاد ماندنی، خاطره‌ی شبهای پس از کودتای انتخاباتی ۸۸ را زنده کرده‌اند و نام خدا را با چنان قدرتی فریاد زده‌اند که گویی همه‌ی ظلم‌ها و سرکوب‌های ۲۰ ماه گذشته به فراموشی سپرده شده و روزهای جدیدی برای جنبش سبز آغاز شده است.
آسمان بسیاری از نقاط  امشب پذیرای فریادهای ملتی بود که تنش در راه آزادی زخم‌ها دیده، اما در این راه ذره‌ای سست نشده و همچنان با ایمانی قاطع و اراده‌ای مصمم در راه دست یافتن به آزادی گام برمی‌دارد. انگار که آزادی ملت مصر و تونس از سلطه‌ی دیکتاتور، روح آزادی را بار دیگر در ایرانیان دمیده و آزادی آنها، در ایران نیز امید به آزادی را زنده کرده است.
 
از سطح شهر تهران گزارش‌های مختلفی به کلمه رسیده است که حاکی از بلند شدن فریادهای الله اکبر در نقاط مختلف پایتخت است. این گزارش‌ها از شنیده شدن فریاد گسترده الله اکبر  در شمال شهر، نقاط مختلف مرکزی شهر، مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت و نیز مناطقی در شرق تهران حکایت می‌کند.
 
از برخی شهرستان‌ها و به خصوص شهرهای بزرگ از جمله شیراز، اصفهان، رشت و تبریز نیز گزارش‌های مشابهی دریافت شده است، که مجموعه این گزارش‌ها نشان می‌دهد به‌رغم محدودیت‌های شدید رسانه‌ای در کشور، هنوز هم می‌توان هماهنگی و همبستگی عمومی برای دفاع از حقوق اساسی ملت انتظار داشت. طنین کم‌سابقه و غیرمنتظره صدای الله اکبر در برخی مناطق تهران گواه این مساله بود، و نشان می‌داد که صدای جنبش سبز، با وجود تنگناهای شدید، هنوز به گوش بسیاری از مردم می‌رسد.
همچنین در حالی که در زمان انتشار این گزارش، تنها دو ساعت از زمان قرار سبزها برای الله اکبر گفتن بر پشت‌بام‌ها می‌گذرد، چندین فایل صوتی و فیلم متفاوت از پشت بام‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان از گسترش این حرکت مردمی در مناطق مختلف دارد.
به زعم ناظران، این استقبال گسترده‌ی شهروندان از فراخوان الله اکبر نشان می‌دهد که بسیاری از مردم دنبال راهی برای بیان موضع اعتراضی خود نسبت به وضعیت حاکم هستند؛ اعتراضی که بارها با بی‌توجهی مسئولان رو‌به‌رو شده است. این گرایش اعتراضی،  در مرحله‌ی فریاد بود و فردا قرار است به حضور آرام و مسالمت‌آمیز در خیابان‌ها تبدیل شود؛ حضوری که بهانه و انگیزه‌ی آن، خواست مشترک همه‌ی ملت‌ها برای اعمال حاکمیت، تعیین سرنوشت ملی با آرای عمومی و نفی ظلم، فساد و دیکتاتوری است.

جرس
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۹, ساعت ۱:۰۱





posted by londonmourningmothersiran at 22:32

0 Comments:

Post a Comment

<< Home