www.maderandaghdar.blogspot.com

Tuesday 17 May 2011

محمد و عبدالله فتحی در زندان اصفهان اعدام شدند

محمد و عبدالله فتحی در زندان اصفهان اعدام شدند
 
 
محمد و عبدالله فتحی در زندان اصفهان اعدام شدند

 
جــرس: بر اساس گزارش‌ منابع حقوق بشری، محمد و عبدالله فتحی، دو جوان زندانی که در بند اطلاعات زندان دستگرد اصفهان (بند الف طا) محبوس بودند، بنا بر حکم شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب اصفهان، صبح روز سه شنبه ٢٧ اردیبهشت ماه به اتهام محاربه اعدام شدند.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، دو برادر بنامهای محمد فتحی، ٢٨ ساله و عبدالله فتحی ٢٧ ساله، صبح سه شنبه در زندان دستجرد اصفهان اعدام شدند.

روز دوشنبه، خانوادۀ دو زندانی اعدام شده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته بودند که این پرونده از حداقل دادرسی محروم بوده و مقامات به اشکالات پرونده توجهی نکرده بودند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادعا می کند که این دو مرد در سرقت مسلحانه در استان مازندران شرکت کرده بودند، اما پدر آنها به کمپین گفت که اعترافات آنها به این جرم زیر شکنجه اخذ شده است.

گفتنی است مقامات جمهوری اسلامی تا کنون به این ادعاها پاسخی نداده اند و گزارش مذکور می افزاید "این اعدام ها در شرایطی انجام شد که وکیل و خانوادۀ متهمین سئوالات متعددی در خصوص اشکالات و اقدامات غیر قانونی حین دادرسی این افراد که منجر به صدور حکم اعدام شده بود را مطرح کرده بودند."



جرس
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰, ساعت ۱۲:۵۷

posted by londonmourningmothersiran at 03:14

0 Comments:

Post a Comment

<< Home