www.maderandaghdar.blogspot.com

Sunday 28 August 2011


انتقال موقت و توام با ضرب و شتم حسین رونقی به بیمارستان
انتقال موقت و توام با ضرب و شتم حسین رونقی به بیمارستان
جرس: حسین رونقی، زندانی سیاسی شب گذشته در پی تشدید بیماری اش برای چند ساعت به بیمارستان منتقل شد، و در همین مسیر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هرانا خبر داد شب گذشته حسین رونقی در پی تشدید بیماری بر اثر رسیدگی نکردن به بیماری کلیوی اش،  بیهوش و به بیمارستان طالقانی منتقل شد. در پی انتقال وی، ماموران امنیتی که این فعال حقوق بشر را همراهی می‌کردند بدون دلیل به ضرب و شتم وی پرداختند و پس از معاینه سر پایی پزشکان مجددا ساعاتی بعد حسین رونقی را به زندان اوین منتقل کردند.

به نظر می رسد یکی از دلایل ضرب وشتم این زندانی سیاسی، نامه چند روز قبل وی به دادستانی تهران است.

وی در این نامه نوشته بود: «آقای دادستان، یادتان هست در مورد وضعیت وخیم جسمی‌ام به خاطر دو عمل جراحی کلیه، داشتن سنگ کیسه صفرا، آنژین قلبی و شکستگی دندان که هدیه بازجویان است برایتان گفتم. یادتان هست تاکید کردم که با وجود هشدار پزشکان متخصص بیمارستان هاشمی‌نژاد، تاکید دکتر رضوانی رئیس اداره پزشکی قانونی غرب تهران در نامه شماره ١۶٨٢٠ به تاریخ ٩٠/٢/٢١ برای خروج من از زندان و ادامه درمان من در محیطی خارج از زندان و نیز تائیدیه‌های مکرر پزشکی قانونی در تاریخ‌های ٩٠/۴/٧ و ٩٠/۵/٩ در همین باره، من باز هم به زندان باز گردانده شدم.
یادتان هست گفتم شرایط دسترسی به تغذیه مناسب و دارو، کلینیک تخصصی و محیط‌های آرام برای استراحت من فراهم نیست. در مقابل شما چه گفتید؟ تنها پاسخ دادید که به دلیل مخالفت سپاه نمی‌توانید مرا به مرخصی اعزام کنید. »

حسین رونقی همچنین خطاب به جعفری دولت آبادی گفته بود: «یادتان هست‌‌ همان موقع از وضعیت نابهنجار بهداشتی ٣۵٠ برایتان صحبت کردم و گفتم به ازای هر ٣٠ نفر، تنها یک حمام و یک توالت سالم وجود دارد؟ یادتان هست گفتم حالا که با هزینه خودمان، غذا را تامین می‌کنیم اجازه بدهید که با پول خودمان دستشویی، حمام ووسایل بهداشتی تامین کنیم؟ »

وی افزوده بود: «یادم هست این را هم گفتید که در پرونده‌های شما (مته‌مان سیاسی – امنیتی) تصمیم گیرنده نهایی دستگاه قضایی نیست. البته تعجب می‌کنم که شما چطور از من خواستید که نامه عفو بنویسم تا از میزان محکومیت من کم کنید. یادتان هست در مورد درخواست شما پاسخ دادم که هم من و هم شما می‌دانیم که حکم ١۵ سال زندان من ناعادلانه و سیاسی است و حداکثر مجازات من طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، شش سال حبس است. یادتان هست گفتم تنها خواسته من محاکمه عادلانه و دور از نفوذ سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات است.»
posted by londonmourningmothersiran at 08:44

0 Comments:

Post a Comment

<< Home