www.maderandaghdar.blogspot.com

Monday 22 August 2011

هولوکاست ایران

آنچه که نباید از یادها برود

سال روز اعدامهای دست جمعی تابستان و پائیز سال 1367 در پیش است. سالی که هزاران نفر از فرزندان ایران روانه جوخه های دار شدند و در گورستانهای بی نام سپرده به خاک. مادران عزادرا سالهای دور کشتارهای جمعی و مادران کشتار های تا به امروز هزگز از پیگرد قاتلان فرزندانشان از پای ننشسته اند. صف مادران ایرانی که عزادار فرزندانشان هستند هر روز و هر ماه وهر سال طولانی تر می شود ودر حالی که دستگیری و مجازات قاتلان فرزندان آنان هرگز به نتیجه ای نرسیده است که هیچ ، مادران نیز به زندان افکنده شده اند برای دادخواهی خون فرزندان.
 جمع مادران عزادار ایران که مادران پارک لاله نام دارند در بیانیه ای که عمق رنج و درد آنان را در از دست دادن فرزندان می رساند چنین اعلام داشته اند:
ما مادران پارک لاله، تا روشن نشدن تمام زوایای این جنایات و محاکمه آمران و عاملان‌اش در دادگاه های مردمی و عادلانه به همراه تمامی خانواده‌های کشته شدگان فریاد بر می‌آوریم سخن از بخشش بی معناست، زیرا تا به حال هیچ یک از سران جمهوری اسلامی به طور رسمی و علنی در برابر مردم به اشتباه های خود اعتراف نکرده اند و پرونده‌ی کشتار بزرگ زندانیان سیاسی ایران، پرونده‌ای گشوده است که بالاخره یک روز این اسناد جنایت به دست مردم از تاریکخانه ها به خیابان ها و رسانه ها خواهد آمد و آن روز، روز دادخواهی است. 
ما می خواهیم بدانیم:

- چرا انسان هایی که حکم زندان داشتند، به جوخه های مرگ سپرده شدند؟
- چرا انسان هایی که برای حداقل خواسته خود به خیابان آمدند، کشته شدند؟
- چرا انسان ها برای بیان اندیشه خود مورد بازخواست قرار می گیرند، به زندان می افتند، شکنجه و گاه اعدام می شوند؟

و هزاران چرای دیگر که ما و تمامی مادران و خانواده های داغدار در سی و سه سال گذشته می خواهیم بدانیم و تا زمان پاسخگویی دست از مبارزه نخواهیم کشید و همچنان ایستاده ایم.


 شبکه حامیان مادران عزادار ایران در لندن در سالگرد کشتار سال 1367 یاد هزاران قربانی آن سال سیاه را گرامی میدارد و بار دیگر مصرانه خواستار تحقیق و شناسائی علل کشتارهای سال 1367 و کشاندن مسببین ان کشتارها به دادگاهی منصفانه و محاکمه و مجازات آنان است.

 شبکه حامیان مادران عزادار ایران در لندن خواستار محاکمه و مجازات آنانی است که در سالهای پس از دهه اول، به اشکال گوناگون گاه بصورت زنجیره ای و گاه پراکند اما بدون توقف در درون و برون ایران فرزندان ایران را به خاک و خون کشانده اند.  

شبکه حامیان مادران عزادار ایران در لندن هم چنین خواستار آزادی همه زندانیان زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندانهای کنونی ایران که در شرایط غیر انسانی بسرمی برند.

     شبکه حامیان مادران عزادار ایران در لندن

یاد قربانیان سال 1367 گرامی باد
 گرد هم آئی:
روز شنبه 3 سپتامبر 2011
ضلع شمالی میدان ترافالگار لندن
ساعت 2-3 بعد از ظهر

Labels: ,

posted by londonmourningmothersiran at 10:10

0 Comments:

Post a Comment

<< Home