www.maderandaghdar.blogspot.com

Sunday 7 August 2011


بازداشت فعال حقوق بشر کوهیار گودرزی و مادرش توسط مقامات ایرانی

بنا به گزارشات واصله از ایران، فعال حقوق بشر کوهیار گودرزی و مادرش پروین مخترع توسط مقامات ایرانی بازداشت شده اند.پروین مخترع در کرمان (جنوب شرق ایران) بازداشت شد و در بازداشتگاهی در این شهر نگهداری می شود. هیچ گزارش تایید شده ای در رابطه با تاریخ دقیق دستگیری کوهیار گودرزی و یا موقعیت کنونی اش در دست نیست، اما گزارشات حاکی از آنند که وی طی چند روز گذشته بازداشت شده است.
گفته می شود که دلیل بازداشت کوهیار گودرزی فعالیت های حقوق بشری وی می باشد. در مورد اتهامات رسمی این دو نفر در حال حاضر جزئیات تایید شده ای در دست نیست.
طی روزهای گذشته، دوستان نزدیک کوهیار گودرزی تلاش نموده اند که در مورد وی اطلاعاتی کسب کنند که بی نتیجه بوده است.
بعلاوه، بنا به گفتهء وبسایت کمیته گزارشگران حقوق بشر، برخی از دوستان کوهیار گودرزی طی روزهای اخیر جهت بازجویی توسط وزارت اطلاعات احضار شده اند.کوهیار گودرزی، مدافع حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، آذرماه ۱۳۸۸ بهمراه سایر فعالان حقوق بشر در حالیکه در راه قم (واقع در جنوب غرب تهران) بودند تا در مراسم تشییع آیت الله منتظری شرکت کنند دستگیر شد.در تیرماه ۱۳۸۹ ، قاضی پیرعباسی در دادگاه انقلاب کوهیار گودرزی را به یکسال حبس محکوم نمود. وی به “تبلیغ علیه نظام، انتشار مقالات در وبسایت کمیته گزارشگران حقوق بشر و سایر وبسایت ها، و ارتباط با گروه های مخالف خارج از ایران” متهم شد.کوهیار گودرزی نزدیک به ده ماه در زندان اوین نگهداری شد و سپس در مهرماه ۱۳۸۹ به زندان گوهردشت رجائی شهر (کرج) منتقل شد. وی تا هنگام آزادی اش در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ در این زندان بود.
بنا به گفته منابع آگاه، پروین مخترع فاقد هر گونه سابقهء فعالیت سیاسی می باشد. وی صرفا در مواردی راجع به زندانی بودن فرزندش سخن گفته است.
منبع: سازمان حقوق بشر
posted by londonmourningmothersiran at 04:35

0 Comments:

Post a Comment

<< Home