www.maderandaghdar.blogspot.com

Tuesday 16 August 2011

صدور حکم اعدام برای دو زندانی سیاسی کرد


صدور حکم اعدام برای دو زندانی سیاسی کرد 

• کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از صدور حکم اعدام برای دو زندانی سیاسی کرد به نام های علی افشاری و محمد عبدالهی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا در ارومیه خبر داده است ...


 کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از صدور حکم اعدام برای دو زندانی سیاسی کرد خبر داده است. بنابر گزارش این کمپین، دو زندانی سیاسی کرد به نامهای علی افشاری و محمد عبدالهی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا در دادگاه شهر ارومیه به اعدام محکوم شده اند.
بنا به این گزارش علی افشاری در تاریخ ۲٣ آذر ماه سال ۱٣٨۹ در شهر مهاباد بازداشت شد و به علت زخمی بودن در هنگام بازداشت مدتی را در بیمارستان بستری شد و بعد از آن به زندان مرکزی ارومیه منتقل و در دادگاه انقلاب این شهر به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف رژیم به اعدام محکوم شد. محمد عبدالهی برادر زندانی سیاسی که قبلا حکم اعدام گرفته است، سال گذشته توسط نیروهای امنیتی شهر بوکان بازداشت و در دادگاه انتقلاب شهر ارومیه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا و همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف رژیم به اعدام محکوم شده است.
با صدور حکم اعدام برای این دو زندانی سیاسی، تعداد فعالین سیاسی و مدنی محکوم به اعدام در کردستان،
به ۱۵ نفر رسید زینب جلالیان، حبیب الله‌ لطیفی، حبیب الله‌ گلپری پور، رشید آغکندی، شیرکو معارفی، مصطفی سلیمی، انور رستمی، سید جمال محمدی، سید سامی حسینی ، عزیز محمدزاده‌، عبدلله‌ سروریان، زانیار مرادی، لقمان مرادی، علی افشاری و محمد عبدالهی فعالین سیاسی کرد هستند که به اعدام محکوم شده اند.
 

posted by londonmourningmothersiran at 05:42

0 Comments:

Post a Comment

<< Home